Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι κάνουν υπερατλαντικά ταξίδια, για να επιστρέψουν και πάλι σε μας

Τυχαίο; Δεν νομίζω! Λοιπόν, μου κάνει παιγνιώδη εντύπωση που ακόμη αυτές τις επαναλήψιμες των περσινών ημέρες, υπάρχει η αυτό το μικροσκοπικό(;) πολιτισμικό ενδιαφέρον για την Ελλαδίτσα μας.  Δυο μορφές του παγκόσμιου  χωριού επιβεβαιώνουν την καθολικότητα της αξίωσης των προγόνων  μας. Από την μία, στην αυστραλέζικη γη του Ντέιβιντ Μαλούφ και από την άλλη, στο αμερικάνικο όνειρο του Έρικ Σανόουερ. Μια μαγική απεικόνιση στα μη ξεπερασμένα τελικά κόμικς από τον τελευταίο. Ενώ, ο πρώτος αποτυπώνει την δική του εκδοχή για τα μυθικά γεγονότα. Και οι δύο, όμως, πραγματεύονται τον Τρωικό Πόλεμο.  Σας τους παρουσιάζουμε.

Ας αρχίσουμε με τον Έρικ Σανόουερ με αφορμή την εκδήλωση «Οι αρχαίοι Έλληνες στα κόμικς», που πραγματοποίηθηκε την Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010, στην Αμερικανική Αρχαιολογική Σχολή. Στην εκδήλωση μεταξύ άλλων μίλησαν οι Ερικ Σανόουερ, Αλέκος Παπαδάτος και Απόστολος Δοξιάδης. Ο «κομίστας» επιχείρησε να απεικονίσει την Ιλιάδα μας σε «εικονογραφημένα καρέ» κατά τον Γιάννη Ζουμπουλάκη, ο οποίος του απέσπασε συνέντευξη εκ μέρους της εφημερίδας, ΤΟ ΒΗΜΑ. Από μικρός γνώρισε την αρχαία ελληνική μυθολογία από διάφορες παιδικές έντυπες σειρές. Ο ίδιος, όμως, αναγνωρίζει την  άγνοια του αμερικάνικου λαού σε θέματα κλασικής ευρωπαϊκής ιστορίας. Δεν σκοπεύει να συνεχίσει το πόνημα του και στη ν Οδύσσεια. Πάντως, η εικονογράφηση ως τέχνη βλέπουμε εν γένει να στρέφεται στα δικά μας πρότυπα θέματα(μυθολογικά/λογοτεχνικά/φιλοσοφικά) και να τα ενσωματώνει στην καθημερινή μας ζωή(βλέπε και τη νέα κόμικ σειρά του Μεγάλου καναλιού που έρχεται προσεχώς).

Από την άλλη μεριά του πλανήτη μας έρχεται ο συγγραφέας Ντέιβιντ Μαλούφ για να βραβευτεί στην Αθήνα, για το βιβλίο του Ransom, εμπνευσμένο και αυτό από την Ιλιάδα. Και αυτός είχε ακούσει την ιστορία του Τρωικού Πολέμου από τη δασκάλα του στο δημοτικό σχολείο. Στα εβδομήντα του χρόνια γοητευμένος από τη διαδικασία της αφήγησης και περίεργος για τις ανείπωτες ανθρώπινες ιστορίες, δίνει τη δική του εκδοχή για τα γεγονότα της ραψωδίας Ω της Ιλιάδας: ο Πρίαμος, με ένα κάρο φορτωμένο με θησαυρούς των Τρώων, εισέρχεται κρυφά στο στρατόπεδο των Αχαιών για να εξαγοράσει το σώμα του νεκρού Έκτορα από τον οργισμένο Αχιλλέα. Το μυθιστόρημά του Ransom (2009, Εξαγορά) ήταν υποψήφιο ανάμεσα σε περισσότερα από 100 αγγλόφωνα έργα με θέμα τον ελληνικό πολιτισμό.  Προβάλλει την ανθρώπινη διάσταση των ομηρικών ηρώων, με μια αρχιλοχική διάθεση. Βέβαια, ενσωματώνει και ένα λογοτεχνικό εύρημα, τον Σόμαξ..Πρόκειται να κυκλοφορήσει στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πατάκη.  Η βράβευση του τελέστηκε στις 7 Οκτωβρίου 2010.

Έτσι, δεν ξέρουμε αν πρέπει ξαφνικά ως χώρα να απαιτήσουμε τον στοιχειώδη σεβασμό στον ελληνικό λαό,  είτε να συνεχίσουμε να δεχόμαστε άκριτα όλα αυτά που μας επιβάλλουν όλοι αυτοί οι δήθεν μορφωμένοι ανθρωπιστές. Ή..ή …ή …..Πολλά που μπορούσαν να ειπωθούν σαν κατακλείδα. Μένω στο ευχάριστο γεγονός της δημιουργικότητας που εμπνέεται με σεβασμό από την σύνολη Ελληνική Παράδοση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s