ΝΕΦ 205

Η δομική ανάλυση εφαρμόζεται σε κάθε ποίημα. Έτσι ωφελείται και η ανάλυση ρητορικών τεχνασμάτων. Το  ποίημα είναι κάτι. Ακόμη και η μορφή είναι μέρος του περιεχομένου. Ο Καβάφης εισάγει λέξεις των καθημερινών πραγμάτων.

Η ηχογράφηση της ποίησης και μελοποίηση της

Δήμος Μούτσης, Τετραλογία.

Το ποίημα είναι έργο αυτοτελές. Σε αντίθεση κάθε έργο τέχνης υφίσταται διάφορες αναγνώσεις και ερμηνείες. Στην ανάγνωση είναι μόνιμη η μελοποίηση. Παράδοση στο είδος έχουν τα ποιήματα του Βηλαρά, που έχουν γίνει τραγούδια. Άρα, αίτημα κοινωνικό. Ακόμη, και το αρχαίο δράμα, άμεσα συνδεδεμένο με το άσμα. Επίσης, ο Ύμνος στην Ελευθερία έγινε ο εθνικός ύμνος.

Καβάφης

Η αίσθηση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας επανέρχεται με διάφορους τρόπους.  Η ερωτική ποίηση είναι ποίηση της ανάμνησης. Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, στα 1917- 1927, συγκεντρώνει όλες τις καβαφικές παρωδίες. Ο Καβάφης ανεξάρτητα από την επιρροή που άσκησε στην α’ και β’ μεταπολεμική γενιά, οι  παρωδίες έχουν μια δεικτική διάθεση. Η Τζία Πολίτη γράφει παρωδία επηρεασμένη από το «απόλειπεν ο θεός Αντώνιον» το 1990. Η πρώτη φάση του  είναι ρομαντική. Η δεύτερη φάση του είναι συμβολική. Η Τρίτη φάση ανήκει στον ποιητικό ρεαλισμό. Η Καβαφική τεχνική είναι το μεταμοντέρνο, παίρνω κάτι παλιό και δημιουργώ πάνω σ΄ αυτό. Είναι μακριά από τη λαϊκή παράδοση. Την  ιστορία, στη γραπτή εκδοχή της, την αντιλαμβανόμαστε ως αφήγηση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s